Každé dobré školenie alebo tréning by mali mať prepojenie s praxou. A to nie len na začiatku, že vychádzajú z reálnych potrieb účastníkov, ale aj na konci.
Ak má školenie priniesť efekt (či už v práci alebo súkromnom živote), musí byť záver školenia venovaný práve akčným krokom. Teda tomu, čo má človek robiť nové po návrate zo školenia do reálneho života. Možností je viacero.
Dávnejšie som robievala tréning obchodných zručností pre začínajúcich obchodníkov. Na záver si účastníci dali cieľ, koľko chcú v danej práci, v ktorej práve začínali, zarábať. Túto sumu sme ďalej rozobrali na drobné – koľko je to uzavretých obchodov, aké aktivity pre to treba spraviť (mesačne, týždenne) a kedy je najlepší čas pre jednotlivé činnosti.
Následne si účastníci svoj výsledný cieľ aj s čiastkovými aktivitami napísali sami sebe formou listu, zabalili do obálok a odovzdali mne. Listy som im po pár mesiacoch posielala domov. Mohli si tak skontrolovať, či sa im podarilo cieľ splniť alebo nie. Ak áno, super. Ak nie, aj tak super. Mohli si pozrieť, ktoré naplánované aktivity nedodržiavali a sami si teda povedať, čo napraviť, aby sa aj zárobok napravil.
Potiaľto všetko super. Po čase som stretla jedného obchodníka a vďaka našim listom mal doma horúce chvíľky. Poštu doma väčšinou vyberá manželka. Keďže list odo mňa prišiel vo firemnej obálke, tak to otvorila, či to nie je niečo dôležité. Obchodník mal v liste plánovaný zárobok dosť nadhodnotený. Takže logicky prišli od manželky otázky:
To tam toľko zarábaš? Kde sú ostatné peniaze, ktoré si mi nepriznal? Čo s nimi robíš?… No proste mal čo vysvetľovať. 🙂
Ak chcete, aby účastníci vašich školení boli v praxi čo najúspešnejší, nezabúdajte na záverečný záväzok. Aby naozaj splnil svoj účel, musí obsahovať niekoľko vecí:)
Posledný bod je veľmi náročný na sebadisciplínu a pravdu sám voči sebe. Preto účastníkom školení odporúčam, aby si na začiatku dohodli kontrolu aj s niekým iným. A môže to byť napríklad aj manželka. 🙂
Komentáre